Značky aut
Autor Miroslav Dobeš, dne 25. 5. 2009, v kategorii Mireček
Mireček už od svých dvou let pozná všechny v čechách běžné značky aut. Začalo to docela nevinně, když u každého auta spustil svoje „cotojé, cotojé?“. Po prvních odpovědích si vynutil i kreslení značek, tak jsme se je museli naučit i kreslit. Když už jsem se díval, jak která značka vypadá, našel jsem si i pár informací o původu značek. Tady je dávám do placu:
Historie a původ automobilových značek
Logo |
Historie automobilky, logo automobilu, prostě všechno co jsem věděl a zbytek našel na netu… |
V roce 1910 Anonima Lombardo Fabbrica Automobili (ALFA) použila logo sestavené ze dvou milánských symbolů: hada rodu Visconti na světle modrém pozadí a červený kříž na bílém pozadí. Obojí bylo uzavřeno v kovovém kruhu s nápisy Alfa a Milano. V roce 1915 odkoupil továrnu Nicola Romeo. Od tohoto data jsou součástí loga obě jména – Alfa a Romeo | |
Roku 1909 musel August Horch opustit svou firmu, která nesla jeho jméno. Když chtěl založit nový podnik, nastal problém – nemohl ho pojmenovat svým jménem. Vybral tedy název AUDI, což v latině znamená „poslouchám“ a zároveň je překladem jeho jména Horch /hören v němčině znamená poslouchat/. Pokud jde o čtyři kroužky ve znaku, ty znamenají spojení značek Audi, DKW, Wanderer a Horch. | |
Až do roku 1919 se Bayerische Motoren Werke specializoval na výrobu leteckých motorů. Počínaje tímto rokem mírová smlouva zakázala Německu vývoj a výrobu letadel. BMW se tedy přeorientoval na výrobu motorek a aut. Logo značky symbolizuje vrtuli, která připomíná prvotní aktivitu BMW. Barvy reprezentují Bavorsko | |
Během své svatební cesty v Polsku si André Citroen všiml, že tu jsou parní mlýny poháněny ozubenými převody s dvojitě šikmými zuby, které připomínají krovky. Po svém návratu do Paříže upravil tento systém pro potřeby ocelárenského průmyslu a nechal si ho patentovat. Když v roce 1919 představil svůj první automobil, na jeho kapotě se skvěly dvojité krovky. Přestože byl v roce 1935 Citroen odkoupen Michelinem a v roce 1976 Peugeotem, dvojité krovky zůstaly logem značky. | |
Společnost vznikla v Rumunsku v roce 1966 podepsaním smlouvy Rumumska s Renaultem. V roce 1968 byla vyrobena první Dacia 1100 podle Renaultu 8. Od roku 2004 se Dacia pokouší dostat na evropský trh s modelem Logan. | |
Automobilku založil roku 1967 Kim Woo-jung. Od roku 1972 patří Daewoo do koncernu General Motors. | |
Zkratka FIAT „Fabbrica Italiana Automobili Torino“ v překladu znamená italská továrna na automobily ve městě Torino. Byla založena roku 1899. Díky kvalitním a silným motorům, ale často rezavějící karosérii a odfláklému zpracování, se Fiatu často říká Ferrari pro chudé. Fiat dlouho prodělával, z průšvihu je dostala až výroba malých aut. | |
Automobilku založil Henry Ford v roce 1903, v roce 1908 začal s výrobou modelu T. Zavedení pásové výroby aut v roce 1913 se stalo velkým vzorem pro ostatní automobilky. Známý znak, modrý ovál s psaným písmem, se poprvé objevil v roce 1927 na modelu A. K pobočnám Fordu patří Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury a Volvo. | |
Společnost založil Soichiro Honda motorizací Japonska po 2.světové válce sestrojením motobicyklu. Po úspěchu s motocykly začal vyrábět i první malá auta. Honda Motor Corporation je největší světový výrobce motorů. | |
Logo automobilky, nakloněné stylizované „H“ představuje dvě osoby – společnost a zákazníka, podavající si ruce. Motto společnosti je „Jeďte svou cestou“. Oblibu si designově nevýrazné vozy získali díky ceně, kvalitnímu zpracování a technice od Mitsubishi. | |
Společnost založil závodník Louis Chevrolet a zakladatel General Motors William C. Durant. Roku 1911 vstoupil Chevrolet na automobilový trh s vozem Classic Six, aby soupeřil s fordovým modelem T. Zpočátku Chevrolet dodával do Evropy pouze vozidla Daewoo, ale v poslední době je Chevrolet vidět stále častěji. | |
Značka Infiniti vznikla ve Spojených státech jako odnož japonské společnosti Nissan. V současnosti se vozy Infiniti prodávají i na trzích v Číně, Rusku a Švýcarsku, přičemž sídlo centrály se nachází nedaleko Ženevy. | |
Býk ve znaku Lamborghini symbolizuje znamení zvěrokruhu jeho zakladatele, Ferruccia Lamborghiniho. | |
Značka Mercedes vznikla spojením firem Daimler a Benz roku 1926. Pojmenování Mercedes dostala podle jména dcery jednoho z dovozců Daimleru, Emila Jelinka. Logo – třícípá hvězda, symbolizuje tři aktivity firmy /letectví-vzduch, motorové lodě-moře a automobily -země/. Značku Benz kdysi symbolizovaly vavřínové listy po obvodu kruhu. | |
Tady je to jednoduché. Překlad názvu značky Mitsubishi vychází z japonského výrazu „tři diamanty“… Proč zrovna tři a na rovnou pět, to nevím. | |
Společnost Cooper byla založena roku 1947 Charlesem Cooperem a jeho synem Johnem. Krátce před svou smrtí v roce 2000 založil John společnost John Cooper Works. Vedení společnosti převzal Micheal Cooper, který společnost prodal v roce 2007 automobilce BMW. | |
Značku Opel založili v Německu roku 1898 synové Adama Opela a jejím původním logem byl ovál s nápisem Opel vyvedeným gotickým písmem. S příchodem nacistů k moci se logo mění a roku 1937 je název Opel nahrazen stylizovanou vzducholodí procházející kruhem. V roce 1964 se místo vzducholodi objevil blesk. Od roku 1970 má nápis v logu kvůli reklamním účelům žlutou barvu. | |
Lev, nakreslený Justinem Blazerem, se stal logem Peugeotu od roku 1858. Původně byl lev zobrazen na všech čtyřech a kráčel po šípu. To symbolizovalo kvalitu pil, které tehdy Peugeot vyráběl: rychlost řezání, tvrdost jejich zubů a pružnost ostří. Lev stojící na zadních tlapách se stal symbolem Peugeotu od roku 1948. Následovalo sedm dalších úprav loga. Současná verze byla pojmenována „Blue Brand“. | |
Ferdinand Porsche navrhl tento znak roku 1952. V erbu jsou znaky Wurtembergského vévodství. Vzepjatý kůň uprostřed symbolizuje město Stuttgart. | |
Logo ve tvaru kosočtverce vzniklo už roku 1898, ale teprve 1925 se poprvé objevilo na jednom z vozů Renaultu. V minulosti měl otvor ve středu kosočtverce svůj význam – zvuk klaksonu tudy mohl vycházet z kapoty. Za posledních 80 let Renault své logo devětkrát modernizoval. | |
Logo připomínající okřídlený šíp bylo inspirováno cestami zakladatele značky Emila Škody po Spojených státech. | |
Švédská společnost Svenska Aeroplan Aktie-Bolaget, známější pod zkratkou SAAB, vznikla 1937 jako továrna na vojenská letadla. Proto se také od roku 1947 jejím logem stal bombardér. Ten byl po sloučení s firmou Scania roku 1984 nahrazen obrázkem supa s korunkou na hlavě. Jednalo se o původní logo Scanie, které bylo zároveň znakem regionu, odkud firma pocházela – Scanie na jihu Švédska. I když dnes jsou SAAB a Scania rozděleny, toto logo používají obě dvě značky. | |
Volkswagen byl založen roku 1936 na Hitlerův příkaz. Ten snil o tom, že každý Němec bude mít svůj malý lidový vůz. Jeho přání bylo vyslyšeno – už v roce 1938 se objevil populární „brouk“, navržený F. Porschem. Během doby jeho existence se ho prodalo na 20 milionů kusů. Název značky je složen ze slov volk – lid a wagen-vůz. |
http://tuningyaut.blog.cz/0902/znacky-aut
http://www.neatorama.com/2008/02/18/evolution-of-car-logos/