John Irving – Pitná kúra

Autor , dne 27. 4. 2009, v kategorii Knihy, Recenze

Z anglického originálu The Water-Method Man přeložil Ivan Ryčovský, vydalo nakladatelství Odeon v Praze roku 2004, vydání druhé, v tomto překladu první

Tuto knihu napsal můj oblíbenec v roce 1972. Je to v pořadí pátá kniha, kterou jsem od něj přečetla – první byl Svět podle Garpa, následovala Pravidla moštárny, těsně před porodem jsem stihla Rok vdovou a Syna cirkusu mně půjčila Iva.

John Irving - Pitná kůraHlavní postavou jest Fred Trumper, který má mladou manželku Biggie a syna Colma, ale nemá moc peněz, protože ho otec vydědil. Proto si přivydělává prodejem suvenýrů na stadionech. Na univerzitě se pak neúspěšně snaží o náročný překlad eposu Akthelt a Gunnel z dolnonorštiny. Nakonec podle mě ne zcela pochopitelně odejde od rodiny do Vídně hledat bývalého přítele Merrilla Overturfa, který je však už několik let mrtvý. Po návratu zjistí, že se mu žena se synem odstěhovala do Iowy za jeho kamarádem Couthem. Vzal do dobře, nechal se rozvést a ještě byl rád, že je jeho žena v dobrých rukách. Začne pracovat jako střihač u Ralpha Packera a najde si přítelkyni Tulpen, která s ním proti jeho vůli otěhotní. Navíc o něm Ralph začal točit dokument s názvem Posranej život. Je toho na něj moc, opět odchází, ale včas se mu rozsvítí a snaží se všechno napravit. Dokončí překlad, získá titul, otec mu dá peníze a on se vrací k Tulpen, která mu mezitím stihla porodit malýho Merrilla.

Jo a pitnou kúru mu naordinoval urolog doktor Vigneron na jeho potíže s erekcí. Měl pít hodně vody před a po pohlavním styku. Nakonec se na to Fred stejně vykašlal a šel na operaci.