Vláda

Autor , dne 11. 10. 2017, v kategorii Seriály

ZmizeláJde o televizní seriál, v originále Borgen, který byl vysílán dánskou veřejnoprávní televizí v letech 2010 – 2013.

Původně jsem si myslela, že seroš o politice bude nuda, ale musím uznat, že mě to chytlo a je mně až líto, že není víc řad. V první sérii zastihujeme hlavní hrdinku, šéfku Centristické strany Birgitte Nyborgovou v době, kdy nečekaně zvítězí ve volbách a stojí před nelehkým úkolem sestavit vládu. Ve druhé řadě se již zabydlela v sídle parlamentu Christiansborgu a my vidíme, jak se jí daří a nedaří na postu dánské premiérky. Politika je špína, je to nekonečný boj s morálkou o to, co je správné a co je dosažitelné, pořád nějaké ústupky a výměnné obchody. Birgitte je workoholička, práci miluje, ale snaží se nezanedbávat rodinu. Manželství se jí sice rozpadne a děti jejím postavením značně trpí, ale ona to nevzdává a snaží se obojí skloubit dohromady. V řadě třetí už není Birgitte politička, ale je stále přitahována politikou a nakonec se rozhodne založit novou stranu a jít do voleb. Stojí ji to mnoho sil a času, ale v náročné předvolební kampani, která je navíc poznamenána jejím závažným onemocněním, nakonec přeci jen uspěje. Kromě Birgitte a jejích kolegů či politických rivalů z parlamentu máme možnost sledovat i život jejího poradce a pravé ruky Kaspera Juula, televizní moderátoky Katrine Fønsmarkové a dalších pracovníků z televize, jejichž pracovní život je s politikou úzce spjat a vidíme, že není lehké, někdy ani možné, oddělit pracovní život od osobního.

Vláda je seriál velmi populární, který byl prodán do sedmdesáti zemí světa. V době vysílání jej v Dánsku sledovala třetina obyvatel, o každé epizodě se zde živě diskutovalo. Seriál rovněž několikrát inicioval veřejnou diskuzi, dokonce i na parlamenztní úrovni. Údajně jej sledovala i Hillary Clinton a David Cameron. A já 🙂