Hanebný pancharti

Autor , dne 1. 10. 2009, v kategorii Filmy

Inglourious Basterds, režie : Quentin Tarantino, USA/DE, 2009

Hanebný panchartiPulp Fiction, Čtyři pokoje, Kill Bill – samý majstrštyky. Ani tentokrát mě Tarantino nezklamal. Na jeho filmy se budu pořád těšit, i kdyby to měly bejt jen dvouapůlhodinový záběry do záchodový mísy 🙂

Film se odehrává v roce 1941 v okupovaný Francii. Superhnusák fašoun Landa ( Němec Christoph Waltz ) jde drsně po Židech a mladá Shossana se štěstím unikne. Tou dobou zde operuje americká skupina Hanebný pancharti pod vedením Aldo Raineho ( Brad Pitt tady působil dost komicky, jako by tam ani nepatřil, jen se objevil na scéně, chtělo se mně smát, a když začal mluvit italsky, to už jsem se neudržela ), která likviduje fašouny a skalpuje je. Osud Francouzky a Panchartů se protne v pařížském kině, kde se chystá premiéra nového nacistického filmu a kam se sjedou všichni fašističtí hlavouni. Shossana se rozhodne pomstít, divadlo zamče a i se všemi hosty zapálí. Předtím však již zaúřadují Pancharti a Hitlera a spol. zastřelí. Landa z toho vyvázne jen se svastikou vyrytou kudlou do čela. Film je nabitej výbornýma dialogama a jako doprovod skvělá hudba. Podle mě si může Quentin klidně říct to stejný jako Brad Pitt říká na konci filmu : Víš co, Utivichi ? Myslím, že jsem stvořil mistrovský dílo ! 🙂