IT Crowd

Autor , dne 7. 7. 2009, v kategorii Seriály

TV stanice „Channel 4“, premiérově na internetu v roce 2006

IT CrowdPro každého správného ajťáka patří seriál IT Crowd do kategorie „To musím vidět“. Natočit seriál o ajťácích, to není nic těžkého. Ajťáci jsou pošuci neschopní zařadit se do normální společnosti, jsou společensky úplně mimo, málokdo rozumí jejich podivnému jazyku a vůbec nesledují módní trendy… Tak dost srandy, teď vážně. Tento seriál je o dvojici ajťáků pracujících úúúplně dole v suterénu budovy společnosti Reynholm Industries. První z ajťáků se jmenuje Roy, ajťák každým coulem, čas od času mu někdo zavolá a on to čas od času vezme. Rád používá klasickou techniku opravy problému  – restart. A na stole má bordel. Jeho kolega, Moss, je ajťák z trochu jiného těsta. Je trochu aktivnější než Roy, ale ne zase o moc. Je to takový ten ajťák co občas něco vyrobí, třeba stresmetr, dokáže se od srdce zasmát špatně udělanému plošnému spoji, umí assembler a určitě čte i manuály. A na stole má taky bordel.

Přestože si Roy myslel, že šéfem oddělení je Roy a Moss si myslel, že šefém je Moss, tak se jejich šéfem nakonec stala Jen. Tak jako v každé společnosti, aby člověk mohl dělat šéfa IT, musí mezi jeho zakladní schopnosti patřit: klik, dvojklik, příjímat maily, odesílat maily, mazat maily a taky vědět že tamto dole je hárdisk. Jako ajťák potvrzuju, že aspoň jeden z mých vedoucích tyto schopnosti měl nebo aspoň věděl, koho se zeptat 🙂 Těžko říct, který z herců podal nejlepší výkon, skvělí jsou všichni. Na hercích je vidět, že si to užívají. A diváci si to užívají taky. Koho alespoň trochu baví britské seriály, toho  IT Crowd chytne hned od  začátku.

Vazby k jiným oblíbeným seriálům/filmům:
Roy (Chris O’Dowd) hraje v novém britském seriálu, který se jmenuje FM. Je z prostředí nezávislého londýnského rádia, sledujícího příběhy lidí toužících po slávě. Seriál jsem zatím neviděl, je v seznamu musím vidět 🙂
Jen (Katherine Parkinson) hraje v seriálu Doktor Martin, který aktuálně běží na ČT1 a nechystám se ho shlédnout.

Seriál byl odvysílán ve třech seriích po šesti dílech.